جوجل ادسنس يغير سياسته حول دفع المال Google Ads

لطيفة ادرارية

عـــضو مـآسـي
15 مارس 2019
1,279
134
63
Google Ads


Hello from Google Ads,
Google is complying with the new security requirements imposed on banks and payment processors by the Payment Services Directive 2 (PSD2) taking effect in the European Economic Area (EEA) countries. This directive seeks to provide better protection for your online payments. Your card issuer or bank may require strong customer authentication (such as a combination of a password, text message or fingerprint) when you use a credit or debit card online.
Your Google Ads account will continue to operate normally, but you may be prompted by your bank to provide additional information (such as a one-time code sent to your phone) to complete a payment when:
• You add a new credit or debit card to your Google Ads account
• You set an existing credit or debit card as the primary or backup payment method for your Google Ads account
• You make a manual payment to your Google Ads account
• Your bank requires secure customer authentication during an automatic charge to your credit or debit card
To help prevent disruption to your business, we suggest the following:
• Keep a close eye on your Google Ads account in the next few weeks to see if any issues arise with your payments.
• Add a backup payment method to your Google Ads account if you haven't already, such as a credit or debit card (from a different bank or card issuer).
• Consider setting up a bank account as your primary payment method, as bank accounts may not require secure customer authentication.
Google is working hard to avoid disruptions to your Google Ads account, but any change will be dependent on your bank. If you have any questions about how your payments will be authenticated, or why payments may be declined, please contact your bank directly.
Thanks,
Google Ads
 

لطيفة ادرارية

عـــضو مـآسـي
15 مارس 2019
1,279
134
63
تلتزم Google بالمتطلبات الأمنية الجديدة المفروضة على البنوك ومعالجات الدفع بموجب توجيه خدمات الدفع 2 (PSD2) الذي يسري في بلدان المنطقة الاقتصادية الأوروبية (EEA). يسعى هذا التوجيه إلى توفير حماية أفضل لمدفوعاتك عبر الإنترنت. قد يطلب مُصدر بطاقتك أو البنك الذي تتعامل معه مصادقة قوية من العميل (مثل مزيج من كلمة مرور أو رسالة نصية أو بصمة إصبع) عند استخدام بطاقة ائتمان أو خصم عبر الإنترنت.
سيستمر حسابك في إعلانات Google في العمل بشكل طبيعي ، ولكن قد يُطلب منك البنك الذي تتعامل معه تقديم معلومات إضافية (مثل رمز لمرة واحدة يتم إرساله إلى هاتفك) لإتمام عملية دفع عندما:
• أضفت بطاقة ائتمان أو خصمًا جديدة إلى حسابك في إعلانات Google
• تعيين بطاقة ائتمان أو خصم حالية كطريقة الدفع الأساسية أو الاحتياطية لحسابك في إعلانات Google
• إجراء دفع يدوي لحسابك في إعلانات Google
• يطلب البنك الذي تتعامل معه مصادقة آمنة للعميل أثناء الخصم التلقائي لبطاقة الائتمان أو الخصم الخاصة بك
للمساعدة في منع حدوث اضطراب في عملك ، نقترح ما يلي:
• راقب حسابك في إعلانات Google عن كثب في الأسابيع القليلة القادمة لمعرفة ما إذا كانت هناك أية مشكلات تتعلق بدفعاتك.
• أضف طريقة دفع احتياطية إلى حسابك في إعلانات Google إذا لم تكن قد فعلت ذلك بالفعل ، مثل بطاقة الائتمان أو الخصم (من بنك أو جهة إصدار بطاقة مختلفة).
• ضع في اعتبارك إنشاء حساب مصرفي كطريقة دفع أساسية ، حيث قد لا تتطلب الحسابات المصرفية مصادقة آمنة من العميل.
تعمل Google جاهدة لتجنب حدوث اضطرابات في حسابك في إعلانات Google ، ولكن أي تغيير سيعتمد على البنك الذي تتعامل معه. إذا كانت لديك أي أسئلة حول كيفية مصادقة مدفوعاتك ، أو سبب رفض المدفوعات ، فيرجى الاتصال بالمصرف الذي تتعامل معه مباشرةً.
شكر،